Türk Telekom mu? Tekel Telekom mu? | Ali Karahisar

Türk Telekom mu? Tekel Telekom mu?

Merhaba Arkadaşlar;
Az önce teknoloji haberlerini takip ederken, hem SDN üzerinde, hem de Webtekno üzerinde bir habere denk geldim. Haberin içeriği ise şu "Türk Telekom, diğer internet sağlayıcılara kiraladığı hatlara yüzde 66 zam yapacak".
Bu zam kararının onayını BTK verecek. Eğer BTK bu zam konusunda onay verirse, Türk Telekom kullanmasanız dahi zam yapılacak. Peki neden zam yapılacak? Çünkü; Türk Telekom tarafından yapılacak olan bu ekstra ego zammını, şirketler karlılığını sürdürebilmek için kullanıcılarına yansıtacak. Çünkü; Türk Telekom bu konuda tekel.

turk-telekom
İşin ilginç tarafı bu zam yapılınca, vergiler üzerine konduğunda %90 seviyelerine çıkacak. Ne kadar güzel değil mi? Açıkladığı planlarda 4Mbps gibi taş devri bir bağlantı hızını, planlarına koyan vizyon eksikliği ile tavan yapmış olan Türk Telekom'dan başka bir şey beklemek doğru olmazdı.


Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, bence tekel olan bu şirket, bu zammı bir türlü hizmet sağlayamadığı, düşük hızda internet verdiği aboneleri için yapacak. Yüksek hız verien aboneler için bu zam Yüzde 4,6. Ben sana adam gibi hizmet veremiyorum, altyapını yenilemiyorum, ama senin gibi fazlaca abone var. O yüzden ben sana bir zam yapayım da karlılığım artsın. Bravo, cidden bravo.
Şimdi bu işin arkaplanı ne, biraz o tarafı incelemek lazım. AKK ya da AKN her ne diyorsan işte, o şey Ocak 2019 itibariyle kalkacak, ben yüksek fiyattan internet vereceğim, ama altyapısını benden sağlayan rakip firmalarım, benden daha ucuza internet veriyor, müşterilerim onlara gidecek. Dur ben onlara sağladığım kiralık hatlara zam yapayım, ortalama fiyat aynı seviyelerde olsun, yoksa benim kar oranım düşecek. Çünkü; neden olmasın? Benim yüzlerce lira istediğim şeyi, 65TL'den sağlıyorlar, insanların gözü açılır olmaz.
turk-telekom-ortaklik-yapisi
https://www.turktelekom.com.tr/hakkimizda/sayfalar/ilk-bakista-turk-telekom.aspx
Aslında Türk telekom zammı hakkında söylecek, yazılacak, çok şey var. Daha ağır şeyler yazarım da, bir kısmı devlete ait ve şu sıralar Silivri soğuktur.

Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!


Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder