Zararsız Alışkanlık; Okumak | Ali Karahisar

Zararsız Alışkanlık; Okumak

Merhaba Arkadaşlar;

Bugün belki de en güzel tesadüflerimden bir tanesi oldu. Bu sabah saat 10'da Beşiktaş Mephisto'da bir toplantım vardı. Sabah erkenden kalkmış, klasik rutinlerden sonra Metro'ya binmek için harekete geçtim. Ancak bir takım saniyelik gecikmeler ile binmem gereken seferi kaçırdım.

Benim gibi biriyle buluşacağında zaman takıntısı olan bir insan için bu çok can sıkıcı bir şey. 7 dakikalık bir sonra yapılacak olan seferin maliyeti; kaçan 3 motor seferi ve 5 dakika gecikme. Yani aslında güzel başlayan gün git gide sarpa sarıyordu benim için.

Toplantıyı yaptıktan sonra, bir mola ve temiz hava almak adına dışarı çıktım. Tekrar içeri girip çalışmaya başlayacakken, çok uzun zamandır okumak istediğim o kitap bana oradan bakıyordu; Otostopçunun Galaksi Rehberi.

Hiç tereddütsüz rafa gittim, kitabı aldım, ödemesini yapıp bilgisayarımın yanına çıktım. Giriş kısmını okuduktan sonra, çalışmak için kaldırıp çantama koydum. Ama daha en başından, "ben sana kendimi okuturum" dedi.

Çalıştıktan sonra Zorlu Center Apple Store'da kardeşimin telefonu için randevumuz vardı, oraya geçip işimizi halledip eve döndükten sonra, kitabı çıkardım çantadan ve okumaya başladım, 1 saat içerisinde 106 sayfa 9 bölüm bir okuma yapmışım, eşimin "Ali" diye seslenmesinden, kendimi iyice kaptırmaya başladığımı anladım. "Kitabı şimdi bitirmeyeceksin değil mi?" diye gelen uzun zamandır duymadığım o serzenişi duydum.

otostopcunun-galaksi-rehberi

Eşim benim kitap okumalarımın ne derece tutkulu olduğunu bilen, nadir insanlardan. Kaç sayfa olduğu önemli olmaksızın, kitabın kapağını açıp, o dünyaya girdikten sonra bitirmeden rahat hissedemiyorum kendimi.

Uzun zaman sonra o serzenişi duyunca, çok aptalca bir şey yaptığımı anladım. Kitap okumaya vakit ayırmıyormuşum. Eline telefonu aldığında, bir kitap okusan sana daha fazla yararı olur diyen ben, oğluma iyi örnek olamadığımı hatırladım.

Okuma yapmanın insan maneviyatına iyi geldiğini düşünüyorum. Saçma sapan gündemlerden kurtulmak adına, yeni dünyaların içinde kaybolmaya yardımcı olduğu gerçeği de varken, neden okumamak?

Bu yazıyı yazarken farkettim ki, okumaya vakit ayırmama yüzünden, yazmak konusunda da gerilemişim. Bu yazıda imla hataları eminim ki hak getire.

Velhasıl; okuyun. Okumaktan zarar gelmez vesselam.


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder