Python Varken, Neden Delphi? | Ali Karahisar

Python Varken, Neden Delphi?

Merhaba Arkadaşlar;

Bugün hiç haber falan bakmadım. Açık konuşmak gerekirse, biraz gündemden uzak olmak istiyorum şu sıralar. Ama gelmiş geçmiş en saçma şeyi yaptım ve twitter'a girdim. Ne görsem beğersin, gündem olan konu Pyhton.

Kesin bu Python o Python değildir dedim ama nafile, bildiğimiz programlama dili olan Python çıktı mesele. Ayrıca çok hoşuma da gitti bu, nedenini yazacağım.

Milli Eğitim Bakanlığı 1 Milyon adet Delphi lisansı satın almış. Bakın Delphi diyorum, hani en son Jurassic dönemde falan kod yazıldı bununla. En son kararlı sürüm güncellemesi 20 Nisan 2016 yılında almış bir programlama dili. Kaynak



Herkes haklı olarak, lisans ücretine ihtiyaç olmayan yapay zeka, yapay zeka, robotik kodlama, veri ambarı, büyük veri gibi kodlamaların yapıldığı ve çok geniş kütüphanelere sahip Python dururken, neden Delphi? Sorusuna yanıt aramakla ve haklı olarak bu seçimi eleştirmekle meşgul.

Stackoverflow'un 2019 yılı için yayınladığı rapor Delphi'nin adını bile ağzına almıyor. Bakın aşağıda, bu raporda yayınlanmış olan, genel ve profesyonel geliştiricilerin kullandığı teknolojileri ekledim. Bu kadar güncel ve fazla kullanılan teknolojiler varken, Delphi'de ne ola.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitiminden sorumlu olduğu kitlenin çocuklar olduğunu düşünürsek (burada açık lise ayrı tutulmuştur), daha kolay ve eğlenceli öğretilebilecek, daha kolay bir şekilde çocuklarca kavranabilecek, daha esnek ve daha verimli diller varken en yanlış seçimlerden birisi olan Delphi'nin seçilmesi, resmen hakaret gibi bir hareket.

Açık bir şekilde ifade etmek gerekirse, Delphi seçimi yanlış bir seçim ve bu yanlıştan hemen dönülmesi gerekmektedir. Umarım bu yanlışı görüp, gerekli aksiyonları alabilirler.



Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder