Macbook Pro SSD Upgrade Yapılmalı mı? | Ali Karahisar

Macbook Pro SSD Upgrade Yapılmalı mı?

Merhaba Arkadaşlar;

Uzun zamandır sevgili Macboook Pro beni yavaşlığı ile delirtiyordu. Bu yavaşlık tamamen HDD kaynaklı olduğundan tüm problemimin çözümü ise ufak bir müdahale ile giderilebilir durumda olan, Macbook Pro SSD yükseltme işlemi olacağı ayan beyan ortada olan bir durum.

macbook-ssd-upgrade-nasil-yapilir

Yapılacak iki işlem var benim için, bunlardan bir tanesi; SSD upgrade yapmak, diğeri ise; çıkardığım HDD'yi Macbook üzerinde yer alan Super Drive yani DVD Rom'un yerine takmak. İkinci işlem için ise ekstra bir aparat gerekiyor. Dün akşam Hepsiburada üzerinden okuma yazma hızı iyi bir Toshiba SSD ve 9,5 mm HDD kutusu siparişini verdim.



En sıkıntılı sürecin benim için işletim sistemini kopyalamak olduğunu düşünüyordum. Ancak o işlem için ise basit ama ücretli olan Carbon copy cloner kullanacağım. Program her ne kadar ücretli olsada, 30 günlük bir deneme süresi veriyor. Aşağıda aldığım ürünlerin ve programın linklerini paylaşacağım.



Siparişler elime ulaştığında ise işlemin nasıl yapıldığını Video ile en kötü ihtimal ise resimli anlatım ile yapacağım.

İşlemleri yaptım çok hızlı bir şekilde tamamlanabiliyor, sadece verilerin kopyalama süreci çok uzun sürdü. Carbon copy cloner ile direkt boot olabilecek şekilde ayarlayabiliyorsunuz SSD'yi. Kardeşimin staj yaptığı yerde işlemleri yaptığımdan dolayı ne yazık ki video ya da resim çekme işlemini yapamadım. Ancak Youtube üzerinde bir çok video bulunmakta oradan destek alabilirsiniz.

Başlıkta verilen soruya vereceğim cevap ise kesinlikle bu Macbook SSD Upgrade'i yapın şeklinde olacaktır. Resmen hayata tekrardan gelmiş gibi oldu makine. Macbook'un kendi HDD'sini şu anda sadece depolama için kullanıyorum. SSD ile performans ise harika.

Toshiba SSD

Platoon Sata 9.5 Mm Ssd Harddisk Kutusu

Carbon Copy Cloner



Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder