Macbook SSD Trim Sonrası Yavaşlama | Ali Karahisar

Macbook SSD Trim Sonrası Yavaşlama

Merhaba Arkadaşlar;

Macbook Pro SSD Upgrade Yapılmalı mı? başlıklı yazımda sizlere neden SSD Takılmalı diye yazmıştım. Ancak dün bir şey farkettim, tektığım SSD'de TRIM desteği olmasına rağmen TRIM kapalıydı.

Macbook SSD TRIM açma işlemini yapmam gerekiyordu bunun için öncelikle terminal'i açıp;

$sudo trimforce enable

Anladığım kadarıyla TRIM sonrası işlemler yapıldığından dolayı belli bir süre bu yavaşlık devam ediyor, sonrasında ise düzeliyor. SSD sağlığı için TRIM açmanız çok önemli.

komutunu girdikten sonra bir bilgilendirme metni çıktı, iki defa "y" harfine basarak onay verdikten sonra ise terminal'de işlemin tamamlandığı ve restart atacağı yazdı. Restart işlemi tamamlanırken bir şey farkettim, TRIM işlemi yapmadan öncesine göre daha yavaş açıldı ve SSD tepkime süresi düştü. Bunu tam olarak deneyimlemek için bir kaç test yazdım ve önceki duruma göre daha yavaş çalıştığını farkettim. Ancak nedenini tam olarak bilmiyorum.

macbook-ssd-trim

Tabii ki hız konusundan normal harddiskten çekmiş birisi olarak daha fazla dayanamadım ve az önce;

$sudo trimforce disable

komutunu terminale girerek, SSD TRIM kapatma işlemini yaptım. Aynı şekilde bilgilendirme metni ve yine "y" harfi ile iki tane onaydan sonra, Macbook tekrar restart attı. Bu sefer restart sonrası açılışta bile farketti hız konusu.

Açık söylemek gerekirse neden böyle bir problem yaşandı, fikrim yok. Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yorum olarak aşağıda yazarsa, hepimizin öğrenmesine katkıda bulunmuş olurlar.


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder