Verimlilik Nasıl Arttırılır? - Pomodoro Tekniği | Ali Karahisar

Verimlilik Nasıl Arttırılır? - Pomodoro Tekniği

Merhaba Arkadaşlar;

Çalışmada verimlilik cidden çok önemli. Verimlilik başlı başına bir maliyet oluşturuyor. Sadece cebinizden çıkan para maliyeti oluşturmuyor. Bir işi için oluşabilecek en ağır maliyet; zaman. Verimli bir çalışma ile, zaman yönetimini sağladığımız anda en ağır maliyet kaleminden kurtulmuş oluyoruz.

Pomodoro; "Work Smarter, Not Harder" yani "Daha Zekice Çalış, Daha Fazla Değil" mottosuna sahip olan Francesco Cirillo tarafından ortaya atılmış bir zaman yönetimi tekniğidir.

pomodoro-teknigi

Bundan önce yeri geldiğinde 3-4 saat bilgisayar başından kalkmadan çalıştığımı sanıyordum. Aslında böyle bir çalışma, en verimsiz çalışmanın başında geliyor. Vücuda dinlenmesi, toparlanması ve odaklanması için gereken süreyi tanımadan, tam verim almaya çalışmak saçmalıktan başka bir şey değil.

Peki Pomodoro tekniği nasıl çalışıyor?

Pomodoro tekniği ile tamamen konsantre olarak 25 dakika çalışıyoruz ve ardından 5 dakika mola veriyoruz. Bu döngüyü 4. kez tamamladığımızda ise 1 pomodoroyu tamamlamış olacağız ve 15 dakika süren uzun molayı yapacağız. Burada önemli olan ise şu; Pomodoro içerisinde kesinlikle başka bir şey ile uğraşmamak olmalı. Bu gelen bir mail, gelen bir arama ya da gelen bir slack mesajı da olabilir. Molalar bu işler için var zaten.

Bu teknik için gerekli olan programlar ve uygulamaları, uygulama mağazalarında bulabiliyorsunuz. Hem masasütü hem de mobil uygulama kullanabilirsiniz, hatta sırf pomodoro teknigi için üretilmiş özel ürünler bile üretilmiş durumda.

Pomodoro ile verimliliğinizin ciddi ölçüde arttığına şahit olabilirsiniz. En önemli nokta ise yukarıda bahsettiğim, 25 dakikalık zaman içerisinde, işiniz dışında etliye sütlüye karışmamak olacaktır.


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder