Çalışırken kullandığım programlar | Ali Karahisar

Çalışırken kullandığım programlar

Merhaba Arkadaşlar;

Uzun zamandır bu yazıyı yazmayı düşünüyordum. Ancak pek vaktim yoktu. Ama artık şu evde kaldığımız günlerde böyle bir bahanemde yok artık.

kullandigim-programlar

Uzun zamandır masaüstü programlama yapmadığımdan dolayı o kısmı es geçeceğim. Ayrıca mobil programlama içinde aynısını Google'ın Dart programlama diline sardığımdan dolayı editör kısmında kullandığım program geçerli.

Proje takip

  1. Trello
  2. Itsycal
  3. Microsoft To Do

Versiyon kontrol

  1. Git
  2. Github
  3. BitBucket

IDE ve Editör

  1. PhpStorm
  2. Xcode
  3. Android Studio
  4. Visual Studio Code
  5. iA Writer (Bu yazıyı da kendisinde hazırladım)

Web Browser

  1. Chromium
  2. Firefox
  3. Safari

FTP

  1. Filezilla

CLI

  1. iTerm 2

Burada bir parantez açmak istiyorum. ZSH ve oh-my-zsh ile beraber kullanıyorum ve iTerm'i biraz özelleştirdim (Font ve tema).

Veritabanı Yönetimi

  1. DataGrip

Ekstralar

  1. Noizio (Doğa sesleri)
  2. Spotify (Maksimum Konsantrasyon listesi)
  3. Focus (Çalışırken sosyal medya ya da sizin belirlediğiniz sitelere girerken, çalışma ve verimlilikle alakalı sözleri ekrana basarak girmenizi engelliyor)
  4. Flux (Apple'ın Night Shift'i harici monitör desteklemediğinden dolayı kullanıyorum)
  5. Qbserve (Gün içerisinde bilgisayarda neler yapıyorum? Sorusunun cevabını çok güzel bir şekilde veriyor)
  6. Moz (SEO işlerinde raporlar için kullanıyorum)
  7. Google Keyword Planner (Anahtar kelime araştırmaları için kullanıyorum)
  8. Pixelmator Pro (Bu yazının kapağı gibi basit resim düzenlemeleri için kullanıyorum)
  9. Screaming Frog (Masaüstü bazlı website crawler'ı)

Burada kullandığım editör, CLI ve IDE'ler tamamen özelleştirilmiş durumdadır bunu belirteyim. Verimlilik takıntım var, ancak şu karantina döneminde qbserve ve Focus kullanmadığımı da söyleyebilirim.

PhpStorm kullanmadan önce PHP kodlarını da Visual Studio Code ile yazıyordum. Uzun bir ara vermiştim phpstorm kullanmaya ancak kürkçü dükkanı misali geri döndüm. Programların bir kısmı ücretlidir.

Sizin kullandığınız alternatifleri de yorumlarda belirtirseniz sevinirim.


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder