Git - insufficient permission for adding an object to repository database .git/objects hatası | Ali Karahisar

Git - insufficient permission for adding an object to repository database .git/objects hatası

Merhaba Arkadaşlar;

Bugün geliştirme dosyalarını git üzerinden bitbucket hesabıma aktarmak isterken bir hata verdi. Hatamızın içeriği aynen şu şekildeydi; insufficient permission for adding an object to repository database .git/objects. Dedim buyur abi, ne yapabilirim senin için ve sonrasında isteklerine cevap vermek için arama yapmaya başladım.

Çok saçma bir şekilde ben bu yazıyı yazmış ve yayınlamak için köşede bekletirken, bu sefer direkt projenin bütün klasörleri permission hatası verdi o problemi de aynı şekilde çözdüm.

Neyse biz git abimizin insufficient permission for adding an object to repository database .git/objects hatasına dönelim. Ve işlemleri yapmaya başlayalım.

Terminali açıyoruz ve şu küçücük şeyi yazıyoruz;

cd .git/objects

Ardından dosyaları izin listesiyle beraber yazdırmamız lazım. Grup adı gibi bilgiler bize lazım olacak.

ls -al

kodu ile bu işlemi tamamlıyoruz. Bize şöyle bir çıktı verecek;

drwxrwxr-- 4 alikarahisar wheel 128 May 18 13:06 28
drwxrwxr-- 3 alikarahisar wheel 96 May 21 12:55 2b
drwxrwxr-- 3 alikarahisar wheel 96 May 17 16:36 2c
drwxrwxr-- 3 root wheel 96 May 22 12:49 31
drwxrwxr-- 3 alikarahisar wheel 96 May 17 16:31 33
drwxrwxr-- 3 alikarahisar wheel 96 May 20 00:36 35
drwxrwxr-- 3 alikarahisar wheel 96 May 19 14:48 36

Burada görülen "alikarahisar" benim kullanıcı adımı, "wheel" ise grubu gösteriyor.

Ardından terminal'e

sudo chown -r alikarahisar:wheel *

yazdım. Bu sizin için ise,

sudo chown -r kullanıcıadınız:grupadınız *

şeklinde olacak. Bu işlemi yaptıktan sonra ise commit ve push işlemleri başarıyla çalıştı. Açıkcası neden böyle bir hata oldu bilmiyorum, ama çözülmesi iyi oldu en azından.


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder