Mac Os X Kullandığım Programlar | Ali Karahisar

Mac Os X Kullandığım Programlar

Merhaba Arkadaşlar;

Daha önce Mac Os için önerilen programlar konusunda yazılar yazmıştım. Bu yazılarda ki bazı programların haricinde, farklı program önerileri de sundum, aslında öneri sunmaktan ziyade kullandıklarımı yazdım. Daha önce yazdığım Mac Os X için önerilen programlar ile ilgili yazılara Mac Os önerilen programlar ve Mac Os önerilen programlar - 2 linklerinden ulaşabilirsiniz.

Gel gelelim artık ben ne kullanıyorum kısmına. Ben biraz ayran gönüllüyüm diyebilirim. Çok fazla programı kaldırıp, kurup deniyorum. Eğer hoşuma gider ise kullanmaya devam ediyorum.

mac-os-x-kullandigim-programlar


Her ne kadar hepsini yazmamış olsam bile, genel hatlarıyla kategorilere ayrılmış şekilde neler kullanıyorum, ona bir bakalım.



Editör;

Sublime Text – Aslında daha önce Windows kullanırken de kendisini denemiştim. Beğenmiştim ancak alışamamıştım. Yukarıda da yazdığım gibi ayran gönüllüyüm. Ancak son 2 yıldır, kendisi ile mükemmel bir ilişkimiz var.

IDE;

PHPStorm – Son zamanlar meşhur olan o videoda ki gibi “anlatmaya gerek yok görüyorsunuz. Mükemmel, görüyorsunuz.” Kesinlikle PHP konusunda anlatılmasına bile gerek duymadığımı söyleyebilirim.
PyCharm – Python’a göz atıyorum ara sıra, o yüzden JetBrains’in ürettiği PyCharm tercihim oldu. En büyük nedenlerinden bir tanesi PHPStorm’dan alışkın olmam diyebilirim.
Android Studio – Aslında yine bir JetBrains ürünü olan intelliJ üzerine geliştirilmiş bir Google ürünü. Adı ve üreticisi ile amacını net bir şekilde gösteriyor sanırım.
XCode – Kendisi ile henüz bir PHPStorm kadar haşır neşir değiliz. Ama sıra ona da gelecek. Apple’ın iOs, MacOs v.b. gibi Apple ekosistemine yönelik app’ler yazmaya yarayan ide’si.

Veritabanı Yöneticisi;

Sequel Pro – Veritabanı yöneticisi olarak kullanıyorum. Muadillerine göre hafif ve açık kaynak olması yine tercih sebebi.

Office;

Microsoft Office – Daha önce 2016 kullanıyordum ancak Microsoft Office 2011’e geçtim. Bana göre biraz hızlı geldi. Ancak en büyük nedenlerinden bir tanesi işyerinde kullandığımız yazıcı. 2016 sürümüne bir güncelleme geldikten sonra yazıcı uyumsuzluğu oldu, ondan ben de 2011 sürümüne geçtim, ayrıca daha hızlı.

Terminal;

iTerm2 – Terminal için iTerm2 kullanıyorum. En büyük nedeni ise özelleştirilebilmesi. Bir de ekranı bölmeyi çok kullanıyorum ve bana göre daha hafif.

FTP;

Filezilla – Hayatınızın her anında yanınızda birisinin olmasını istersiniz, o kişi hiç sizi bırakmasın diye düşünürsünüz, ben işte düşünmüyorum çünkü o Filezilla. Kendimi bildim bileli hep yanıma. İlk HTML sayfasını, hosting’e yolladığımda da o vardı yanımda, ilk Wordpress’i kurduğumda da, ilk paramı kazandığımda da.

Markdown Editor;

MacDown – Markdown editör olarak MacDown kullanıyorum. Açık kaynak ve hafif olması en önemli tercih sebebi.

Sohbet Uygulamaları;

Skype – Bu uygulamayı anlatmaya gerek yok herhalde. Müşterilerimle ya da arkadaşlarımla irtibatı bu programdan sağlıyorum.
WhatsApp – Masaüstü uygulamasını kullanıyorum, Çalışırken telefonu elime almaya erindiğimden açık şekilde bekliyor.
Messages – iPhone kullandığımdan dolayı pratik oluyor. iMessage ya da normal SMS takibini sağlıyorum.
Facetime – Yine telefonu elime almaya erinmenin sonucu. Gelen aramaları Mac üzerinden cevaplamama yardımcı oluyor.

Arşiv;

Keka – Yine en önemli tercih olan hafiflik ve açık kaynak olması en büyük tercih sebeplerimin başında. Başarılı bir uygulama, öneririm.

Sağlıcakla.

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!




Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder