Apple Safari Sekmelerinde Favicon Gösterme (Güncellendi) | Ali Karahisar

Apple Safari Sekmelerinde Favicon Gösterme (Güncellendi)

Merhaba Arkadaşlar;

Safari 12.0 sürümü ile bu programa gerek kalmamıştır. Makalenin alt tarafında nasıl yapıldığını anlattım.


Safari iyi, hoş, güzel ama sekmelerde favicon göstermemek nedir? Bir türlü anlam veremedim ben bu işe. Apple abimiz, neden bu konu hakkında o kadar tutucu davranıyor ve beni geriyor anlamıyorum. Ben ki multitasking’in dibine sekmeler ile vuran adamım, ben ki çok sekme ile haşır neşir adamım, diyorum ki; “Ey Apple sen kimsin ya”. Karışıyor abicim, sekmeler karışıyor, hepsi birbirine benziyor meretlerin işte.

faviconographer-main-screen


Neyse ki Alman bir Daniel kişisi, Safari sekmelerinde favicon gösterme konusuna el atmış ve ücretsiz şekilde sunduğu faviconographer adında bir program geliştirmiş. Bu programı Uygulamalar klasörüne sürükleyip bıraktıktan sonra Sistem Tercihleri -> Gizlilik ve Güvenlik -> Erişilebilirlik kısmından yetki vererek kullanımını sağlayabiliyorsunuz.

faviconographer-safari-tab-favicon


Faviconographer güvenli bir program. Sizin verilerinize ya da sekme verileri gibi verilere erişim sağlamıyor.

Bu program ile beraber, uzun süredir kullanmadığım Safari için bir şans daha doğdu gözümde. Bakalım kendisi ile ne kadar süre ilerleyebileceğiz. Kendisi ile bir türlü yıldızımın barışmadığı bir gerçek var.




Bu programı internet sitesinden indirebilirsiniz; Faviconographer Web sitesi

Güncelleme;

Safari 12.0 güncellemesi ile beraber bu konuya bir çözüm getirdi, ancak varsayılan olarak kapalı konumda, çok basit bir şekilde açabilirsiniz. Aşağıda resimler ile Safari sekmesinde favicon gösterme ayarının nasıl yapıldığını bulabilirsiniz.

1. Adım;

safari-favicon-gosterme

2. Adım;

safari-favicon-simge-gosterme


Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder