Mac için Notepad++ Alternatifleri | Ali Karahisar

Mac için Notepad++ Alternatifleri

Merhaba Arkadaşlar;

Sizde benim gibi Windows üzerinde Notepad++ kullanıyorsanız eğer, Mac kullanmaya başlayınca otomatik olarak bir Notepad++ alternatifi aramaya başlıyorsunuz. Aslında daha önce burada ki yazımda Sublime Text kullanmaya başladığımı söylemiştim. Ancak sonrasında, alışkanlıklar kahrolsun ki, gözlerim hep Notepad++ aradı.

Bu yazı her ne kadar Mac kullanıcıları için hazırlanmışsa da, aşağıda ki programlar, Windows üzerinde de kullanılabilmektedir.

Bu yazımızın içeriği başlıktan da belli olduğu üzere Mac için Notepad++ Alternatifleri. Bu yazıda ki editörler, ücretsizdir.

1- Sublime Text;


sublime-text-logo


Ücretsiz ve eklentiler ile desteklenebilen bir editör. Mac üzerinde kurulu olan 2 tane editörden bir tanesi. Eklenti kurulması için ufak kodlar yazmak gerekiyor ve Ücretsiz kullanılabilmesine rağmen , beni satın al diye uyarı veriyor.


2- Brackets;


brackets-logo
Arkasında Adobe gibi bir dev var. Açık kaynak olarak github üzerinden geliştiriliyor. Eklenti desteği, tema desteği ve direkt üzerinde gelen canlı önizleme ise çok işe yarıyor. Şu sıralar benim gözdem bu editör ve kendisini aktif olarak kullanıyorum ve kullanması acayip zevkli.

3- Visual Studio Code;

visual-studio-code-logo
Arkasında bir dev daha olan editör. Microsoft gibi bir dev hemde. Ben pek ısınamadım ancak kullanan muhakkak vardır. Eklenti desteği editör üzerinde de mevcut.

4- Atom

Atom-editor-logo
Github üzerinden, yine github tarafından desteklenen, açık kaynaklı bir kod editörü atom. Ben arayüzüne ısınamadım yoksa çok güçlü bir editör. Eklenti desteği de çok güzel ve ücretsiz.

Sizinde kullandığınız ya da önerebileceğiniz bir editör var ise yazı altından yorum olarak gönderebilirsiniz.

Sağlıcakla.

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. :)

Paylaş:

ali-karahisar

Evli.
Bir çocuk babası.
Kafasını kodlamayla bozmuş bir insan
Şu sıralar PHP'ye sarmış durumda. C# ise vazgeçilmezidir.

    Yorumlar

0 Yorum :

Yorum Gönder