Saçma Sapan bir SQL Hatası; SQLSTATE[HY000] [2054] | Ali Karahisar

Saçma Sapan bir SQL Hatası; SQLSTATE[HY000] [2054]

Merhaba Arkadaşlar;
Bir proje üstünde çalışıyorum. Bu proje hem ticket işlemlerimin takibi hem de bir nevi müşteri işlemleri için bana kolaylık sağlayacak bir takip sistemi.
Uzun zamandır aklımda olan bu projeyi, malum virüs illeti yüzünden şu an gerçekleştirebildim. Ufak bir kaç düzenlemeden sonra yayına alacağım.
Local'de kurulu olan MySql server'ımın eski olduğunu gördüm. Ardından güncelleyeyim dedim. Ancak MySql kurma işlemini çok sevdiğim HomeBrew üzerinden yapmadığım için manuel olarak yapmam gerekti.
Bu arada iyi ki veritabanı tablolarımın yedeğini aldım, çünkü tablolar sonsuzluğa uğurlandı, bu da manuel güncelleme yapacakların dikkatine.

SQLSTATE[HY000]-[2054]
Kurulum tamamlandı, tabloları geri import ettim. Ancak içimde bir his diyor ki; Aç bakalım sistem çalışacak mı?. Bende açıp denedim ama ne göreyim; Hata.
Karşılaştığım hata da şu yazıyor; SQLSTATE[HY000] [2054] The server requested authentication method unknown to the client
Dedim ki ne diyorsun sen. Sevgili server diyor ki bana abicim bulunduğun isteğin bir kimlik doğrulaması yok bende. Şifre kullanmayanlar böyle bir hata almayacaktır muhtemelen.
Peki ne yapacağız? Çözümü de basit aslında. Kullandığınız veritabanı kontrol aracı (PhpMyAdmin,DataGrip v.b.) ile yapacağız sonraki işlemi.
  1. MySql üzerinde root kullanıcı adı ile oturum açın
  2. Aşağıda ki kodu çalıştırın
ALTER USER 'root'@'localhost' IDENTIFIED WITH mysqlnativepassword
BY 'BurayaKullanacağınızŞifreGelecek'; 

Bu işlem ile root kullancısının şifresini değiştireceksiniz.
Şimdi bu saçmalığın gerçekleşmesi için saçma koşul lazım. (Burada local'de bir script üzerinde çalışacağınızı varsayıyorum)
  1. Kurulum yaparken şifre girilmediğinden dolayı root kullanıcısının şifr gibi bir alanı yok. Ancak sizin üzerinde çalışacağınız scriptinizin bağlantı dosyasından bir şifre var. İşte o zaman SQLSTATE[HY000] [2054] The server requested authentication method unknown to the client hatası ile karşılaşacaksınız.
Böyle saçmalıklar ancak bizim başımıza gelir diyerek yazımızı sonlandıralım.
Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)
Yeni yazılarımdan haberdar olun!

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder