Tanıtım Yazıları Ve Google'ın Bakış Açısı | Ali Karahisar

Tanıtım Yazıları Ve Google'ın Bakış Açısı

Merhaba Arkadaşlar;

Google Türkiye Resmi Webmaster Blogu yayınlarına başladı ve çok kaliteli içerikleri ile Google'ı anlamamıza yardımcı oluyorlar.

Son zamanlarda tanıtım yazısı adı altında spam içeriklerin arttığına yönelik bir bilgilendirme yazısı yayınladılar ve burada değerlendirme ölçülerine dair bir kaç önerilerini sıraladılar. Görünen o ki Google bu konuda biraz fazla titiz davranacak görünüyor.

Tanıtım yazısı paketlerinin Webmaster forumlarında satıldığını biliyoruz. Bu paketlerin içeriklerinde ise yazılan belli başlı 3-5 makalenin 20-30 tane websitesinde yayınlandığını görüyoruz. Google bu olaya el atacak gibi duruyor ve açık şekilde bunun spam olduğunu ve gerekli önlemlerin alınacağını belirtiyor.

google-logo


Google Widget konusunda uyarı yayınladı yazımda belirttiğim üzere widget ile gelen bağlantıların spam olarak nitelendirileceği de tekrar uyarı olarak verilmiş. Uyarılardan bir tanesi de makale yazarlarını ilgilendiriyor. Makale yazarlarının yetkin olmasının önerildiğini de belirtelim, yetkin olmayan ve içeriği linkler ile dolduran makale yazarları ile çalışmama önerilmiş durumda.

Eğer tanıtım yazısı yayınlayacaksanız da bir takım öneriler var yazı içerisinde ki aşağıda ben de bunları belirttim.

Bir web sitesinin spam içerikli bağlantıların bulunduğu makaleler yayınladığını tespit ettiğimizde, Google'ın sitenin kalitesiyle ilgili algısı değişebilir ve bu durum, sitenin sıralamasını olumsuz etkileyebilir. Bu tür makaleleri kabul eden ve yayınlayan siteler, bunları dikkatli bir şekilde araştırmalı ve şuna benzer sorular sormalıdır: 
  1. Bu kişiyi veya web sitesini tanıyor muyum? 
  2. Bu kişinin mesajı sitemdeki kitle için uygun mu? 
  3. Makale yararlı bir içeriğe sahip mi? 
  4. Makalede şüpheli amaçlı bağlantılar varsa yazar bunlarda rel=”nofollow” etiketini kullanmış mı?


Gördüğünüz gibi tamamen içerik kalitesinin arttırılmasına yönelik uygulamalar olarak göze çarpıyor tüm önlemler. Kalitesiz içerik yerine özgün içerik demekten başka da bir seçenek bırakmıyor Google.

Ve her zaman dediğimiz gibi özgün içerik, Google'ın gözünde vazgeçilmez bir SEO kriteri olmaya devam edecek.

Sağlıcakla.
Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. Ayrıca bundan sonra ki yazılardan haberdar olmak için Ücretsiz E-Posta Aboneliği yaparsanız çok motive edici olabilir :)

Paylaş:



    Yorumlar - 0 Yorum :

Yorum Gönder