Wordpress CSS ve JS dosyalarını Footer'a Taşıma | Ali Karahisar

Wordpress CSS ve JS dosyalarını Footer'a Taşıma

Merhaba Arkadaşlar;

Pagespeed insight veya gtmetrix ölçümleri yaptığınızda klasik bir öneri ile karşılaşıyoruz. Bu klasik öneri ise; “Oluşturmayı önleyen JavaScript ve CSS kodlarını ekranın üst kısmındaki içerikten kaldırın” şeklinde gözümüze sokuluyor. Çözümü ise aslında oldukça basit.

wordpress-logo


Aslında bu işi gören eklentiler var. Ancak her işi eklenti ile yaptığımızda ise performans düşüşleri yaşamamız olası. İşte bununla ilgili olarakta araştırma yaparken aşağıda ki koda denk geldim ve sizinle paylaşmak istedim.

Bu kodları temanızın functions.php dosyasına ekleyerek hızlı bir biçimde bu olayı halledebiliriz.

remove_action( 'wp_head', 'wp_print_scripts' ); 
remove_action( 'wp_head', 'wp_print_head_scripts', 9 ); 
remove_action( 'wp_head', 'wp_enqueue_scripts', 1 ); 
add_action( 'wp_footer', 'wp_print_scripts', 5 ); 
add_action( 'wp_footer', 'wp_enqueue_scripts', 5 ); 
add_action( 'wp_footer', 'wp_print_head_scripts', 5 );  



Not: Bazı temalarda tema bozulmaları ya da sitenin açılmaması gibi bir sorun olabilir. İşlemi yapmadan önce mutlaka yedek alınız.


Sağlıcakla.

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim :), eğer burada ki çözümler veya bilgileri işinize yaradıysa sizde aşağıda bulunan butonlar yardımıyla paylaşırsanız başkaları da yararlanabilir. :)

Paylaş:



7 Yorum :
  1. Denedim aldığım hata;

    Adsense esnek reklamları kullanıyorum. data-ad-format="auto" olduğu için reklamlar sanki position:absolute değeri vermiş gibi sağa sola dağılıyor.

    Çözümü nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep kurumsal siteler de denedim hiç reklam koymadıkları için bir çözüm yolu öneremiyorum maalesef.

      Sil
  2. Çok işime yaradı bir sürü fonksiyon denedim bir türlü şöyle sade bir yazı bulamadım ya. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına sevindim. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. güzel bir çalışma olmuş teşekuurler

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler kardeşim, google sayfalarında onlarca bilgi kirliliği arasında senin sitene ulaşmayı başardım ve verdiğin kodlarla css ve js dosyalarını footerde çağırdım. Başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Pagespeed analizi yaparken site yavaşlığı nedeniyle bu çağırma olayını araştırıyodum sonunda çözüm kodunu bulmak mutlu etti.Lakin maalesef bu konularda yeni yeni öğrendiğimden dolayı bir sorum olacaktı.Analiz sonuncunda örneğin responsive.css'i verdiğiniz kodla funcitonsa taşımak istiyorum diyelim.Verdiğiniz kodda nasıl bir düzenleme yaparak çağırabilirim?

    YanıtlaSil